Post bokmässan-chock

GB_Karl_Modig_1

Det här var min absolut första bokmässa, och wow vilken mässa det var. På torsdagsmorgonen klev jag ombord tåget, åkte i några timmar till Göteborg och klev av. Först lämnade jag väskan på hotellet och sen begav jag mig till själva mässan.

 

Jag hade personligen inga förväntningar och absolut ingen aning om vad som väntade mig. Jag hade tagit med mig tre skönlitterära böcker, en bok + anteckningar till kursen jag pluggar och en Ipad, utifall att jag skulle få tråkigt under helgen. Ha ha.

 

Så någon gång runt 13/14-tiden klev jag in på mässan. Och oj vilken chock jag fick. Det var så mycket människor! Så mycket ljud överallt! Men framförallt, så många böcker! I efterhand fick jag veta att torsdagen var den lugna dagen, så jag är glad att jag fick vara med från ”lågt” tempo till högt tempo, men jag var ändå helt chockad. Det var så mycket av allt!

 

Det finns väldigt många höjdpunkter från mässan, men några av de största är att få träffa de andra debutantbloggarna (och er läsare, så kul!), att få prata på scen (veckans ego-boost, men också bara allmänt väldigt kul), att pappa kom till bokmässan över dagen (mitt bästa fan <3) och att få träffa massa spännande författare som jag bara hälsat på innan. Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord, så här kommer lite mer än två tusen ord.

madde

 

Jag och Madeleine Bäck pratade på Ung scen om att debutera, superkul! Hon hade mycket mer smarta saker att säga än jag.

 

 

 

 

pappa

En extra rolig grej med mässan var att min pappa kom på besök under fredagen för att se mig på scen. Jag tror att han faktiskt är mitt bästa fan.

 

 

 

 

 

 

14440875_10210462088339281_7085600506381404035_nOch här är alla debutantbloggare samlade på en och samma bild + att vi alla kollar in i samma kamera! Väldigt kul (men också lite konstigt, på ett bra sätt) att få träffa dessa härliga människor som man bloggat med i 271 dagar. Ja, jag googlade hur många dagar det varit på året. Yay för oss! OCH ännu större YAY för er, kära läsare!

 

Det här inlägget postades i Debut, Karl Modig. Bokmärk permalänken.

Kommentera

