Releasefest för Forsdansen

IMG_8645Det händer mycket i författarlivet just nu. I lördags var det dags för releasefest. Som ni säkert minns så har jag varit väldigt velig gällande denna aktivitet, men till slut bestämde jag mig i alla fall för att dra ihop ett litet mingel i all enkelhet. Jag hade sådan tur att den perfekta lokalen hade en avbokning just på den dagen jag ville ha, så jag fick hyra den även om jag var sent ute.

Jag köpte snask och cider, laddade upp med flera högar böcker och väntade spänt på att klockan skulle slå 17:30. Skulle det komma någon? Skulle jag få sitta där ensam med alla chips? Nja, riktigt så illa trodde jag väl inte att det skulle bli.

Och det kom en hel del folk. Ganska precis lagom tyckte jag som hann prata med alla, kanske inte i lugn och ro men ändå. De flesta köpte med sig böcker hem så signeringspennan fick gå varm även denna dag. Efter ett tag höll jag ett litet tal där jag berättade mer om boken och jag läste även ett stycke högt. Efter det var Forsdansen officiellt släppt. Ännu lite mingel senare började folk droppa av, och jag fick hjälp att städa och sällskap när vi senare gick ut och åt ett gäng.

Det blev en superbra releasefest tycker jag. Var liksom inte upplagd för stort, planerat party för jag känner mig lite mätt på sådant nu och har dessutom mitt bokfokus på andra saker som marknadsföring och produktion av tredje delen.

Och jag fick dessutom ett helt bord med blommor och presenter. Chiliplanta, ekologisk choklad, ekologiskt mousserande alkoholfritt vin och Bullens pilsnerkorv bland annat. Folk känner mig bra. Jag blev lika glad för allt, men det finaste (och detta säger jag inte för att spela blygsam för det är verkligen såhär) var att så många kom och stöttade mig och var nyfikna på min bok.

Jag bjuder självklart på lite bilder.

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

Kommentera

