Lördagsenkät: Vilken utmaning står du inför just nu som författare?

13934735_1596810507279804_8926557888544550005_nCamilla: Just nu kämpar jag definitivt mest med att få tiden (och orken) att räcka till. Att vara gravid och samtidigt ha småbarn är verkligen tufft! Och att då försöka få tid att skriva blir svårt.

För trots allt känner jag en press att få klart uppföljaren till Snack innan bebisen kommer i februari. Det är ju en rätt så tydlig deadline, och jag har en känsla av att livet kommer bli rätt kaosigt ett tag när alla ska justera sig till den nya verkligheten.

 

 

GB_Karl_Modig_1Karl: Just nu håller jag på och rättar/tar emot respons som jag fått från testläsare. Det är i sig inte särskilt svårt, men det svåra är att veta vilka av deras råd som man ska lyssna på och vilka man inte ska lyssna på. Men när jag är klar med det så ska jag skicka in boken till min förläggare och det är väl det som är den riktiga utmaningen, att skicka in den så snart som möjligt.

 

 

 

 

Profilbild

Anna: Jag har manusinlämning om några veckor, och eftersom jag påbörjat några riktigt stora förändringar är det nu gasen i botten för min del. Jag har några noveller kvar att skriva, några trådar som ska knytas ihop, några teman som ska utvecklas, några karaktärer som ska slipas … Min hjärna känns som en tomteverkstad, här jobbas det hårt på flera fronter samtidigt!

 

 

charlotteCharlotte: Min största utmaning är kampen mellan tid och kvalitet. Både jag och förlaget vill SÅ GÄRNA få ut Gryningsstjärna i januari, samtidigt måste manuset bli så bra som det bara kan bli. Jag är rädd att min skrivstress ska göra att jag ger ut en dålig uppföljare men jag är minst lika rädd att ingen kommer minnas min bok om vi måste skjuta upp den för länge. Pest eller kolera med andra ord.

 

 

 

 

IMG_8645Ida: Att avsluta trilogin. Jag skriver ju tredje boken för fullt, och har nu kommit till det läget att alla spelpjäser är uppställda och spelet kan börja. Det stora klimaxet alltså. Jag vet precis hur det ska sluta. Synopsis är klart och finns tryggt i min hjärna. Men det är ett svårt slut som kommer kräva all min skicklighet och förmodligen lite till för att bli bra.

Det här inlägget postades i Debut, lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

Kommentera

