Lördagsenkät: Vem är din bok tillägnad, och varför?

GB_Karl_Modig_1Karl: Min bok är tillägnad mina syskonbarn (Jag har i skrivande stund 8 stycken systersöner, systerdöttrar och brorsdöttrar). Och det är för att de, i korta drag, är typ det bästa som finns.

 

 

 

 

 

ProfilbildAnna: Min bok är tillägnad ”Ar och JL”, mina bästa skrivarvänner Anna Arvidsson och Anna Jakobsson Lund. De har lärt mig mer om skrivande än några andra. Vi träffades när jag höll på att skriva Du, bara, och hade det inte varit för dem hade min bok garanterat inte blivit antagen. Jag hade grunden och viljan, men de hjälpte mig att utveckla redskapen jag behövde för att få ihop allt. De har fått mig att se på text på ett nytt sätt, och utmanar mig fortfarande hela tiden att hoppa högre, när de ser att jag kan.

Charlotte Cederlund

Charlotte: Middagsmörker är tillägnad min man Lennart, utan hans stöd hade det aldrig blivit en bok. Jag har nämligen lagt massor med tid på att skriva den, mer tid än vad som kanske är rimligt och all min skrivtid har tagits från vår gemensamma tid. Tid då vi umgås, tid då vi fixar saker, tid då vi gör alla måsten. Men han har sagt okej, bara kör, du fixar det. Tänk om han hade sagt något annat?

 

 

 

13934735_1596810507279804_8926557888544550005_n

Camilla: Min bok är tillägnad min son, Astrik. För allt, som det står i boken. Och det är faktiskt så. Han har gjort mig till en bättre människa. Det är tack vare honom jag vågar satsa på mina drömmar. För jag vill visa för honom att allt är möjligt.

 

 

 

 

IMG_8645Ida: Min bok är inte tillägnad någon, inte som det står i alla fall. Jag har ingen djup, intelligent anledning till detta utan det blev bara inte någon tillägnan. Däremot har jag ett flertal personer att tacka för att boken kom till, och dessa står omnämnda på sista sidan. Om jag skulle tillägna min bok någon så vore det dessa personer.

Det här inlägget postades i Debut, lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

Kommentera

