Lördagsenkät: Vilken är din största författardröm?

GB_Karl_Modig_1Karl: Att kunna leva på skrivandet. Lätt. Waow. Det är verkligen drömmen. Att kunna tjäna så mycket att man inte måste göra annat. Jag skulle ha en liten stuga utanför Stockholm dit jag skulle åka för att ha en egen skrivar-retreat.

 

 

 

 

 

Charlotte CederlundCharlotte: Jag håller med Karl. Min dröm är att skrivandet ska gå från intresse till yrke, att det är något jag kan ägna mina vardagar åt istället för mina kvällar och helger. Det behöver egentligen inte vara på heltid (även om bara tanken på det får skrivartarmen att knorra!) men skulle jag kunna få till ett liv med 50 procent brödjobb och 50 procent skrivande hade jag levt lycklig i alla mina dagar. Det är jag övertygad om!🙂

 

 

 

IMG_8645Ida: Jag antar att det inte behöver vara realistiska drömmar, så om jag får spåra ur helt galet här så drömmer jag om att Forsdansen med uppföljare ska bli film. Att få delta i processen från text till bild. Det hade varit så häftigt! Jag har redan halva rollsättningen klar.

 

 

 

 

Profilbild

Anna: Jag drömmer om att det jag skriver ska göra skillnad. Att mina historier och karaktärer ska hitta in i läsarhjärtan och betyda något på riktigt. Jag vill att unga läsare ska känna hopp om livet och om att världen kan bli bättre, det är min starkaste drivkraft i skrivandet. I övrigt vill jag mest bara skriva, utvecklas och bli bättre på det jag gör. Och skriva manus till Du, bara-filmen. Och bli läsambassadör 2019. Och att ryggarna på mina sju första böcker ska bli en regnbåge när de står bredvid varandra i hyllan. Och justja, att skriva en bok tillsammans med David Levithan. Och att  någon gång hitta en bänk på kyrkogården i Uppsala där någon ristat in F ❤ J.

 

13934735_1596810507279804_8926557888544550005_nCamilla: Min författardröm är faktiskt inte att skriva på heltid. Det hade varken varit bra för min omgivning eller psykiska hälsa.
Att däremot jobba deltid, säg 50/50 kanske skulle vara en bättre lösning. Att både få tid till att skriva och intryck från ”verkligheten”.

En dröm som jag annars haft med Snack är att det ska bli en bok som knäcker läskoden. Som får de där barnen som inte läser i vanliga fall att känna att de också hittat hem. Att det finns någonting för dem.
Och när vi ändå är inne på Snack, visst vore det häftigt om den blev film? Den är ju som gjord för det!

Så om någon råkar känna någon som känner någon på Pixar… Hojta till!

 

Om charlottecederlund

Brandingenjör och författare. Debutromanen Middagsmörker kom ut på Opal förlag i januari 2016. Middagsmörker är fantasy för ungdomar baserad på samisk mytologi.
Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lördagsenkät: Vilken är din största författardröm?

  1. Anna Arvidsson skriver:

    Blir glad av att läsa om era drömmar ❤️ Hoppas att många av dem slår in.

Kommentera

