Danke

karl-modig-olaDet sista inlägget. Nu kör vi. Huh.

Jag minns fortfarande hur nervös jag var när jag skulle skriva mitt första inlägg till Debutantbloggen. Ansvaret som jag kände, att det behövde bli rätt. Jag läste det tidigare gängets inlägg för att se hur långa de hade varit, hur många ord de skrev, hur många inlägg, vilket tema de skrev om. Nu är det dags att lämna över till ett nytt gäng men innan det är det dags för en sista recap över året.

För mig så kommer det vara några saker som sticker ut när jag tänker på 2016. Det första är, självklart, att min bok kom ut. Det känns fortfarande konstigt att skriva den meningen. Releasepartyt känns som om det var en kort minut av världens bästa känsla. Att få se sina nära och kära med min bok i deras händer. Ja, det var najs.
Recensions-perioden minns jag också. Med både nöje och förtvivlan. Det var oväntat jobbigt att få recensioner. För även om det stod någonting fint i dem så var det alltid kritiken som jag mindes, på gott och ont. Det var både så att jag tog till mig kritiken och försökte att implementera den till nästa bok, men det blev ibland också så att jag låg i min säng och stirrade upp i taket.

Bokmässan var också en stor highlight från året. Det var kul att få träffa de andra författarna från förlaget och att få träffa alla Debutantbloggare! Hela upplevelsen var väldigt stark. Alla människorna, alla böckerna, allt var så mycket men också så härligt. Jag hade dock en tenta på måndagen efter mässan, men det gick bra ändå.

Men det som kanske flyter förbi allt det där är nog Debutantbloggen. Jag visste inte riktigt vad det var som jag ansökte till under 2015. Det var bara något som min förläggare hade rekommenderat och jag skickade in min ansökan på slump.
Det här året har bjudit på kanske mitt livs högsta toppar och bland de lägsta dalarna. Och genom allt har Debutantbloggen varit där. En regelbundenhet. Även om det inte alltid varit lätt att skriva varje inlägg så har det ändå funnits där. En upplevelse som nu tar slut. Tack.

Det här inlägget postades i Debut, Karl Modig. Bokmärk permalänken.

Kommentera

