Lördagsenkät: Mål inför 2017

Om ett litet, litet tag är det dags att ta farväl av 2016 och välkomna 2017. Tänk, imorgon kommer ett helt nytt gäng att presenteras här på bloggen. Vi vill såklart inte skryta, men vi kan redan nu säga att vi fått ihop ihop något utöver det vanliga!
Men, innan nyårsklockorna ringer och det gamla lämnar bloggen till förmån för det nya, så ska vi passa på att dela med oss av våra mål inför det kommande året!

Charlotte Cederlund

Charlotte: Slutet av 2016 har varit så intensivt att jag knappt har hunnit börja tänka på 2017 än. Men om jag nu måste och om jag fokuserar på just mål kring mitt skrivande så är det väl typ det här;

– Ha tydligare gränser mellan vad som är skrivtid och vad som är fritid/familjetid
– Skriv Midnattsljus (sista delen av Idijärvi-trilogin) och försök vara klar innan december (manushets innan jul är INTE att rekommendera)
– Prova att skriva en bilderbok bara för att det är kul (utgivning är oviktigt och bara en ev. bonus)
– Planera omskrivning av dystopi-manuset

 

karl-modig-olaKarl: Mitt mål är att skriva så mycket som möjligt. Och försöka bli klar med så mycket som möjligt. Och samtidigt vara så noggrann som möjligt. Eh, lät lite överväldigande nu. Men jag skulle vilja försöka skriva en deckare och eventuellt knåpa ihop en novellsamling. Framförallt vill jag skriva och ha kul.

 

 

 

 

anna-2016-beskuren

Anna: De senaste dagarna har mitt manus börjat kännas på ett nytt sätt för mig. Karaktärerna avslöjar nya hemligheter, och historien vecklar upp sig. Det har inte varit så här roligt att skriva sen jag skrev Du, bara. Jag har fått ett sånt skrivsug igen, jag längtar efter att skriva vidare, och jullovstimmarna flyger iväg. Den känslan tänker jag ta med mig in i 2017. Lugnet. Jag vet att det kommer att gå upp och ner, men känslan av att det blir bra ska jag bära med mig när det känns motigt. Mitt primära mål för året är att skriva klart Saker ingen ser, som kommer ut om några månader. Efter det får vi se. Jag har många karaktärer som står och väntar på sin tur, och jag ser fram emot att lära känna dem, allihop.

13934735_1596810507279804_8926557888544550005_nCamilla: Mitt mål är att vara snällare mot mig själv, att inte försöka pusha när kroppen och sinnet säger ifrån. Att verkligen lyssna på signalerna.

Och att försöka landa i insikten att det kommer bli kaos med en ny familjemedlem. Och det kommer gå ut över skrivandet. Men så får det vara för en period. Skrivandet är ju förhoppningsvis någonting jag ska syssla med hela livet. Under 2017 kommer det finnas helt andra saker att fokusera på.

Med det sagt vill jag såklart slutföra de två noveller jag skriver för Swedish Zombie, och någon gång under året kommer Snacks uppföljare förhoppningsvis att komma flygande.

 

IMG_8645Ida: 2017 ska jag egentligen inte ha några skrivmål, framför allt för att jag kommer ha mycket annat att tänka på. Men trilogin kommer bli färdig, troligtvis ganska snart. Resten av året ska jag bara goseskriva – skriva precis det jag känner för utan synopsis eller plan, och bara se var det tar mig.

 

 

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Debut, lördagsenkät. Bokmärk permalänken.

Kommentera

