Vad ska folk tycka?

christinas

Fotograf: Jonas Schiller

Min hjärna är mosig. 

När jag sitter här och skriver detta inlägg så har jag precis korrekturläst klart de sista kapitlen. I morgon bitti ska jag skicka tillbaka de få saker jag hittat i manuset till förlaget.

Tvivlet är tyvärr tillbaka. Jag försöker att inte lyssna. Jag önskar att jag kunde pausa  den här känslomässiga bergochdalbanan – bara för en liten stund så jag hinner hämta andan – som jag befunnit mig på i lite mer än två år men jag vet att än är inte denna åktur slut.

Hittills har jag bara uppfyllts av enorm lycka när jag tänkt på det, att mitt lilla manus ska bli en bok och läsas av andra men nu … nu känner jag paniken komma smygandes.

Vad ska folk tycka?

Kommer de att gilla mitt sätt att skriva, min röst, tonen, storyn, huvudkaraktärerna?

Jag vet inte. Än dröjer det några månader innan jag får svar på det.

Allt jag vet just nu är att jag är sjukt stolt över mig själv och över min lilla bok. Och oavsett hur det kommer att gå för Hemligheter små när den finns där ute för alla att se, läsa och tycka till om så har jag skrivit för mig själv. Jag har skrivit vad jag vill läsa. Och det är egentligen allt vi kan göra.

Om Christina S

Romanceförfattare som bloggar om skrivandet, vardagen och livet i största allmänhet. Älskar choklad och klänningar. Hatar att städa och människor som trycker ner andra för att själva verka bättre.
Det här inlägget postades i Christina Schiller, Debut, debutantåret, debutantbloggen, Författarliv, Hemligheter små, Romance, Skrivprocessen och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vad ska folk tycka?

  1. Ingrid skriver:

    ….instämmer och hejar på er båda. Smaken är ju som sagt olika, så det måste skrivas olika böcker.

    • Christina S skriver:

      Tack ❤
      Idag, när självkritiken inte är fullt så stark, så vet jag ju att jag skrivit en riktigt bra bok. Annars skulle ju mitt förlag aldrig ge ut den 🙂
      Och tack o lov att vi alla är olika och tycker om olika saker, vilken tråkig plats världen skulle vara om så inte var fallet!
      Kram och ha en riktigt bra dag!

  2. kuggekugge skriver:

    Uuf, känner SÅ igen mig. I går slog det mig – folk kommer att kunna läsa! Huu! Men det kommer alltid att finnas folk som älskar det du skriver och så kommer det att finnas folk som inte älskar. Fokusera på dem som älskar texten, det är ju dem du skriver för! ❤

    • Christina S skriver:

      Det är egentligen en skräckblandad förtjusning det där med att inse att andra kommer att läsa och tycka till. Igår slog självkritiken till och allt var verkligen nattsvart men idag har det börjat ljusna en aning och jag vet ju egentligen att boken är riktigt bra. Bara dumma hjärnan som ställer till det för mig.
      Måste jobba mer på att inte jämföra mig med andra, vi är ju som sagt olika som tur är 🙂
      Kram

Kommentera

