Bokomslag, släppdatum & att börja om från början

christinas

Fotograf: Jonas Schiller

Det är så fint.
Så jag.
Så boken.

Och jag älskade det så fort jag fick se det. Tårar i ögonen och allt. Ja, jag är en känslosam författare.

Jag pratar naturligtvis om det fina bokomslaget som Jenny på förlaget har designat.

screenshot_20170217-123332

Fina omslaget till Hemligheter små!

Jag älskar blommorna och den pastelliga mjuka färgen. Mitt namn och boktiteln kommer att vara i blank kopparfolie.
Åhhh, jag längtar verkligen tills jag får hålla den i mina händer.
Min fina lilla älskade bok.

Jag har även äntligen fått ett släppdatum.

Den 11 maj kommer Hemligheter små att finnas i nätbokhandlarna och i alla butiker som är återförsäljare för Harlequin.

Nedräkningen har nu börjat på riktigt och det är dags att börja tänka på saker som releasefest (självklart ska jag ha en), marknadsföring och att samtidigt hinna skriva fler manus 🙂

Det är nämligen dags att börja om från början igen.
Med ett nytt manus.

Nu börjar jag ju inte helt om från början. Råmanuset finns redan, men det skrevs under sommaren 2016 så det är ett tag sedan 🙂

Planen är i alla fall att manuset som går under namnet Tvåan, ska vara färdig redigerad så att jag kan skicka den till förlag lagom till att Hemligheter små släpps. Så förra veckan läste jag igenom hela råmanuset för första gången sedan september och det kan faktiskt bli riktigt bra. Det finns några bitar som glimmar lite extra och vissa som måste poleras ganska mycket. Men storyn, karaktärerna och känslan finns där. Nu gäller det bara att mejsla ut det, att använda allt det som jag lärt mig under arbetet med Hemligheter små och få fram en riktigt bra fristående del två i serien 🙂

Lättare sagt än gjort, men jag ser fram emot att ta mig an detta manus, med allt vad det innebär 🙂

Samtidigt så har jag en idé som ligger och gror och sakta växer sig större. Får det att klia så där härligt i fingrarna. En paranormal YA romance. Vi får se hur länge jag kan ignorera det innan orden, storyn och karaktärerna måste få ta plats och berätta sin historia.

Om Christina S

Romanceförfattare som bloggar om skrivandet, vardagen och livet i största allmänhet. Älskar choklad och klänningar. Hatar att städa och människor som trycker ner andra för att själva verka bättre.
Det här inlägget postades i Bok två, BOKTIPS, Christina Schiller, Debut, Författarliv, Hemligheter små, Inspiration, Pocket, råmanus, Romance, Skrivprocessen, Uppföljare och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bokomslag, släppdatum & att börja om från början

  1. Bokstund skriver:

    Fantastisk vackert omslag, och lycka till med Tvåan! Ser även fram emot att läsa mer om din andra idé 😀 Låter som att du har många idéer bubblande i ditt huvud 🙂

    • Christina S skriver:

      Tack ❤
      Ja det finns en hel del idéer som snurrar runt i huvudet. Mitt största bekymmer är att jag vill skriva dem alla men har ingen aning om hur jag ska hinna med då fler ständigt tycks dyka upp 🙂

  2. Kristina W skriver:

    Så underbart omslag Christina! 🙂 Jag tycker det bästa är att det andas så mycket romance samtidigt som det inte är lika – förlåt – smaklöst som vissa bokomslag inom genren kan vara. Omslaget kan verkligen tilltala en bred läsarkrets 🙂

  3. Jenny Eriksson skriver:

    Fantastiskt fint omslag!! 🙂

Kommentera

