En utgiven författare

bildmaricakallner16Tjo!
Boken är ute i verkligheten. Nu är jag en utgiven författare och den stora chocken kom när jag såg boken på Bokus.

Releasefesten blev lyckad och mina fräcka dojjor levde upp till förväntningarna. Jag signerade böcker och jag läste högt och jag blev intervjuad av Caroline Degerfeldt och jag åt godis och min förläggare Peter Winai talade varmt om mig och boken så att jag blev tårögd och på bussen hem kunde jag inte sitta stilla eller hålla tyst och jag och mina vänner köpte pizza och sjöng och dansade och flamsade och när alla åkt hem sov jag i typ tio timmar.

Puh …

Vad händer nu? Jag kavlar upp ärmarna och fortsätter framåt!

I helgen börjar Malmös Litteraturfestival. Temat är utanförskap. Jag och Peter Winai ska hålla ett samtal den 25:e mars, om det som faller bort. Läs mer här.

Den 8:e april åker jag till Perstorps bibliotek och håller en workshop i självbiografiskt skrivande. Det blir terminens första workshop på ett bibliotek.

Jag är glad. Jag är lugn. Nu när boken är ute i verkligheten känns det som om jag kan andas. För första gången på flera månader kan jag andas! Det går att köpa den på Bokus eller direkt från förlaget klicka här så kommer du till beställningssidan.

Tidigare, innan utgivningen och innan jag fick svar från förlaget befann jag mig i ett ingenting. I ett tomrum. Jag räknades inte som författare eftersom jag inte hade någon bok. Jag var inte författare trots att jag skrev hela tiden och trots min utbildning. Nu har jag min bok och boken ger mig rätten att kalla för författare.

 

p.s Det blir en väldig massa länkar hela tiden. Är jag beroende? d.s

 

 

Om Marica Källner

Novellförfattare, essäförfattare, skrivpedagog. Leder kurser och workshops. Läser gärna text på scen. Tycker om att fota. Aktuell med debutboken Det som får plats, en samling noveller och essäer om novellkonst och skrivandets hantverk.
Det här inlägget postades i Debut, Det som får plats, Författarliv, Marica Källner, Releasefest och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En utgiven författare

  1. Grattis till känslan att faktiskt kunna säga att du är författare, jag avundas dig men missunnar dig verkligen inte känslan 🙂 Så härligt! För visst är det konstig? Man skriver och skriver, mest jämt och ständigt, lever i sina påhittade världar och hittar på historier i huvudet – men man är ändå inte författare. Ja ja, jag längtar tills att även jag får kalla mig författare. Lycka till med alla samtal och föredrag framöver.

    • Marica Källner skriver:

      Tack så mycket!
      Ja det är konstigt. Kämpa på och ge inte upp. Njut av att vara i skrivandet och dina berättelser även om de inte är utgivna än.

  2. annisvensson skriver:

    Grattis, stooooort grattis! Fira ordentligt 🙂

  3. bagstam skriver:

    Stort stort grattis! Underbart 🎉🎉🎉

Kommentera

