Lördagsenkät: Hur ser din skrivplats ut?

Christina: Jag har två platser i huset som jag brukar variera mellan, soffan och vid bordet i köket. Men oftast blir det att jag sitter vid köksbordet och skriver.

20170209_105546

Anna: Jag sitter oftast vid köksbordet, till övriga familjens förtret. Av någon konstig anledning är min arbetsyta alltid täckt av koppar, läskburkar, godispapper och anteckningsblock. Men ni vet, ett rörigt skrivbord är ett tecken på en rörig hjärna och ett tomt….ännu värre.  

stökigt skrivbord

Michaela: Jag sitter också oftast vid köksbordet eller ibland i soffan. Nu under sommaren sitter jag så klart på balkongen i min nya och jättebekväma fåtölj. Jag gillar också att skriva på kaféer, det ger en helt annorlunda stämning till texten.

Marica: Mitt skrivbord är alltid stökigt och rörigt. Ibland drömmer jag om en kreativ och inspirerande arbetsplats – men jag verkar aldrig klara av att skaffa en sådan. I Det som får plats resonerar jag om min skrivplats i essän På mitt skrivbord finns det som inte fick plats.

DSC_0404

Johan: Jag gillar hotell. Och det är tur för jag turnerar mycket i mitt jobb på teatern. Jag gillar både att sitta i lobbyn och på rummet. Alla måsten är borta och blir jag hungrig kan jag ringa på roomservice. Men nu i sommar skriver jag på uteplatsen, 650 m över havet, på en ö ute i Atlanten.

IMG_6603

Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

Kommentera

