Kanske ska skriva fan fiction?

Skärmavbild 2017-07-27 kl. 22.28.24Jag går ju och funderar på vad jag ska skriva härnäst, men har lite svårt att välja ibland alla idéer. Kanske jag bara ska skriva ur mig något helt annat först? Något som inte behöver vara början till ett bokmanus.

Jag har de senaste dagarna legat förpassad till sängen. Jag misstänker att jag i samband med ett restaurangbesök fick i mig livsmedel innehållande  bakterier som till exempel Campylobacter, Salmonella eller E.coli. Detta i sin tur gav upphov till följande symptom: Illamående, kräkningar, diarré, magkramper, muskelsmärtor, aptitlöshet, frossa. Irriterande och långtråkigt. Jag vill hellre vara på vår tomt och gräva och plantera. Jag vill åka och titta på kakelplattor till vårt nya badrum i stugan, åka till stranden, bada i vågorna och äta en mandelglass på strandcaféet. Istället ligger jag här och dricker miniklunkar av kamomillte, och hoppas att drycken ska stanna kvar i min kropp. Men jag har ju internet. Tack och lov. Och genom streamingtjänsten Viaplay har jag sällskap av teveserien Bones. Du som känner till serien kanske tänker att det låter som ett dåligt val för någon med magsjuka.

BONES

Skalbaggar som äter ett kranium rent från vävnad.

Dr Temperence Brennan jobbar som rättsantropolog i ett team med andra vetenskapspersoner och federala agenter med uppgiften att lösa obskyra mordfall. Rutan fylls ofta av närbilder på likdelar i olika stadier av förruttnelse (med tillhörande likmaskar, larver, bubblande kroppsvätskor …) Men på något märkligt sätt så funkar det för mig. Kanske för att jag ändå inte kan äta något. Jag uppslukas av berättelserna om folk som hittats instängda i septiktankar, blivit begravda levande, torterats på de mest vidriga och uppfinningsrika sätt. Men som alltid är det beskrivningen av relationerna som är anledningen till att jag fastnar och vill ha mer. Hur folk mår, vad som får dem att bete sig som svin mot någon de säger sig älska, varför de inte själva upptäcker anledningen till att de står och stampar känslomässigt år efter år, jag ser det ju så tydligt. Det är anledningen till att jag trollbinds och inspireras att möjligen försöka mig på att skriva ett Bones-avsnitt. Kanske de hittar en halvrutten och uppsvälld kropp, i en säng på La Palma? Förgiftad av en dålig räka.

 

Veckans låt från  Down under-spellistan, musiken som flödade ur freestylen och räddade mina tonår.

Om ni vill få en liten inblick i min vardag, kolla gärna på mitt Instagramkonto; johanjimehn

Om johan ehn

Skådespelare, dramatiker, och snart författare, boende i Stockholm - även ganska skillad hobbybagare och vegetarisk kock.
Det här inlägget postades i Debut. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kanske ska skriva fan fiction?

  1. Elin Säfström skriver:

    Du, det låter ju så där:( Men jag gillar också svårt grafiska mordutredningar. På film, ska tilläggas.

Kommentera

