Pirr och lite panik

forlaget_michaela_von_kugelgen_2017_webres-001

Foto: Niklas Sandström.

I dag är en stor dag. En dag jag drömt om ända sedan jag började skriva. I dag är det äntligen dags för min releasefest. Den här veckan har min debutroman också dykt upp i bokaffärer – både fysiska och på nätet.

Plötsligt händer allt och jag känner ungefär trehundratusen känslor på en och samma gång. Boken finns, snart läses boken, det är en hel del intervjuer (yay), recensionsdatumet närmar sig och så vidare.

Fastän jag trodde att jag varit förberedd på allt detta känner jag mig inte alls förberedd. Det är så mycket som händer i mitt huvud. Allt är spännande och ljuvligt men det är också skrämmande och nervöst. Jag är glad men samtidigt är jag så himla trött.

Jag har kaxigt sagt tidigare att jag vet att det kommer att finnas personer som inte gillar det jag skrivit – och det vet jag ju fortfarande. Men nu vet jag inte om jag längre är lika stabil i den tanken. Jag känner mig faktiskt inte alls så stabil – men jag antar att det hör till. Det är faktiskt en stor sak att skriva en bok och få den utgiven och så får vem som helst tycka till.

Men nu ska jag slänga nervositeten och alla jobbiga känslor i väggen och fokusera på kvällens fest som jag vet att kommer blir sjukt rolig. Jag kommer att vara omringad av nära och kära, det finns bubbel och jag räknar med en massa kramar. Och så får jag äntligen fira min lilla bokbebis. Tror jag behöver festen för att verkligen fatta att boken finns. Jag har ju hållit den i min hand flera gånger, men i kväll blir allt verkligt på ett helt nytt sätt. Skål!

Om kuggekugge

Frilansjournalist, företagare och författardebutant hösten 2017.
Det här inlägget postades i Debut, Michaela von Kügelgen. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pirr och lite panik

  1. ylva akerstrom skriver:

    Gratulerar och ha en fantastisk fest!

Kommentera

