Lördagsenkät: Vad ser du mest fram emot inför årets Bokmässa?

20170505_145250

Fotograf: Jonas Schiller

Christina: Att få se min bok i förlagets monter 🙂 Jag har besökt bokmässan två gånger tidigare men då som besökare, detta är första gången som jag kommer att vara där som författare till en bok.
Jag ser även fram emot att få träffa läsare (om ni ser mig i vimlet så haffa tag i mig och säg hej, jag bits inte) och andra författare förstås (speciellt tre stycken som också skriver romance, nämligen Sara, Veronica och Sofia).

 

Anna: Att träffa trevliga ”författarkollegor” och läsare. Under fredagen ska jag och två eminenta författare, Albert Lindemalm (Härifrån till dig) och Helena Dahlgren (Orkidépojken och jättemycket mer) vara med i Storytel Originals berättarbattle. Spontant och opretentiöst är ledorden. De får vara ledorden även för mässan.  

 

 

 

 

Foto: Niklas Sandström.

Michaela: Att få träffa alla svenska författarkolleger jag för det mesta ”umgås” med via sociala medier. Förväntar mig mycket snack om böcker och förlagsvärlden, vinmingel och nya bekantskaper. Kom gärna och ryck mig i ärmen om du ser mig i vimlet. Ska också bli jätteroligt att få kliva upp på bokmässescenen för första gången för att prata om min bok. Är verkligen taggad, det här är ju årets bokhögtid!

 

Bild Marica Kallner2017Marica: I höst är det mycket som händer och saker kolliderar. Jag kommer inte att åka på Bokmässan i år då det krockar med andra händelser i privatlivet och arbetslivet. Väldigt tråkigt. Hade gärna träffat er följare som ska dit. Jag önskar er alla en härlig mässa och hoppas att vi ses där nästa år istället!

 

 

Screen Shot 2017-06-01 at 19.09.04

Foto: Ola Kjelbye

Johan: Att äntligen få vara där som författare känns ju riktigt nice. Jag har varit där flera gånger och drömskt stått och sneglat på alla som i olika sammanhang berättat om sina böcker. Det är ju galet mycket som händer under de här dagarna (och väääääldigt mycket folk) men jag hoppas på att få träffa läsare, hinna ta del av så mycket som möjligt av samtal, seminarier, presentationer … och köpa böcker!

 

Debutantbloggarna på Bokmässan
Här kan ni träffa oss:

Torsdag 28 september

14.00 – 14.25 Intervju+signering. Johan i samtal med förläggare Ada Wester om Down under. Monter B05:42

Fredag 29 september

11.00 – 11.20 Intervju+signering. Johan intervjuas av Anna Öqvist Ragnar i Storytels lyssnarstudio om att gestalta text i ljud och om hur det var att läsa in sin egen bok. Monter B08:22

14.30 – 15.00 Anna och Michaela diskuterar skrivande och det otroligt viktiga stödet av skrivarkolleger. Monter C02:32 (Finlandsarenan)

15.30 – 16.00 kan ni träffa oss (Anna, Christina, Michaela och Johan) som bloggar på Debutantbloggen under 2017. Vi hänger i Café Skrivas monter så kom förbi och prata skrivande och böcker eller bara för att säga hej till oss 🙂

17.20 – 17.30 Johan intervjuas på Biblioteks- och berättarscenen (D-hallen) om sin roman Down under. Monter D02:01

Lördag 30 september

10.00 – 10.45 Den (o)moderna mansrollen?  Hur är det att vara ung man idag? Hur ser rollen ut? Ska man fortfarande kunna ta en smäll utan att gråta? Är känslor fortfarande inget man ska prata om? Hampus Nessvold som debuterar med Ta det som en man diskuterar med Johan Ehn, aktuell med debutromanen Down under. Moderator: Jenny Jägerfeld, författare och psykolog. Seminarielokal F2 F05:10

11.10 – 11.40 kan ni träffa oss (Anna, Christina, Michaela och Johan) som bloggar på Debutantbloggen under 2017. Vi hänger i Café Skrivas monter så kom förbi och prata skrivande och böcker eller bara för att säga hej till oss 🙂

13.00 – 13.30 Intervjuas Christina av Sofia Ymén om användandet av lektör under skrivprocessen, sitt skrivande och om romance. Kom gärna förbi och lyssna och säg hej efteråt :-). Litterära konsulters monter F02:55.

14.00 – 14.30 Michaela samtalar med Janina Orlov om debuten Vad heter ångest på spanska? Monter C02:32 (Finlandsarenan)

14.45 – 15.15 Michaela signerar i Förlagets monter B08:01

15.00 – 15.30 Christina signerar i Harper Collins Nordic monter B08:02. Kom förbi och säg hej, för att prata romance eller för att få en bok signerad 🙂

Det här inlägget postades i Anna Bågstam Ryltenius, Bokmässan, Debut, Författarframträdanden, Författarliv, Stockholm psycho. Bokmärk permalänken.

Kommentera

