En massa mässa

Ja … lite svårt att skriva om något annat just nu …
Första gången på Bokmässan – som författare! Så jag ger er en dag i snurren, karusellen som är – Bokmässan i Göteborg 2017.

IMG_7781
08.30
Tunnelbanan mot Centralen.
Kallar bilden ”Bokmakarna på väg”.

 

 

 

IMG_7782
09:32
Kollar schemat för dagen för att slänga ut på Insta och slår mig i slang med sittplatsgrannen på tåget. Han undrar varför det är så mycket folk på tåget, och varför så många verkar känna varandra? Jag berättar om Bokmässan och jag ska dit med min debutroman. Det visar sig att han är pensionerad litteraturprofessor. ”Am I right if I say you have an Australian accent?” frågar jag. ”That’s correct!” svarar han. ”I’m from down under”. ”Eh …”, sa jag. ”Can I show you my book?”

 

IMG_7784
13:05
Snabb räkmacka på hotellrummet …

 

 

 

 

IMG_7785
13:39
… svida om, på med namnbrickan och ner på mässgolvet.

 

 

 

 

FullSizeR
14:00
Intervjuad av min fantastiska förläggare Ada Wester med efterföljande signering.

 

 

 

IMG_7795
14:30
Ada:
”Har du sett däruppe då?”

Jag:
”Var då?”

Ada:
”Vänta …………… där!”

Jag:
”Shit pommes frites!”

 

 

IMG_7813
15:30
Lyssnade på riktigt bra samtal mellan Åsa Linderborg och Mats Strandberg. Om skräck och klass. Och det känns som att Åsa gav Mats uppslag till en ny bok …

 

 

 

IMG_7815
18:20
Mingel i Lilla Piratmontern.
Roliga möten med folk som gillar böcker (fina ord från en läsare som haft samma ridlärare som jag) blandat med funderingar och oro inför vad som egentligen kommer att hända på lördag …

 

 

 

IMG_7820
20:00
Förlagsmiddag på Byns Bistro.
Fint tal från fantastiska förlagschefen Erik Titusson. Jag hängde mest med amerikanska författaren Jennifer Niven och hennes väninna Ronnie. Blev väldigt sugen på att läsa Jennifers böcker (All the bright places och Holding up the universe).

 

IMG_7826
00:03
Tillbaka på hotellet (utan att gå via Park, där bokfesten forsätter, för jag måste ju hem och få ihop det här och tänkte faktiskt försöka orka gå upp och träna lite i morgon … vi får se …).

Summerar min första dag på mässan med ett stort like! Jag tror jag kommer att trivas här!

 

 

Veckans låt från  Down under-spellistan, musiken som flödade ur freestylen och räddade mina tonår.

Om ni vill få en liten inblick i min vardag, kolla gärna på mitt Instagramkonto; johanjimehn

Om johan ehn

Skådespelare, dramatiker, och snart författare, boende i Stockholm - även ganska skillad hobbybagare och vegetarisk kock.
Det här inlägget postades i Bokmässan, Debut, debutantåret, Down under, Författarframträdanden, Johan Ehn. Bokmärk permalänken.

Kommentera

