Enkät – Dedikerar du din debutroman till någon speciell person?

CAROLINE & JOCKE 

Nej, vi dedikerar inte boken till någon, däremot har vi med ett tack till alla härliga människor som har hjälpt oss under skrivandets gång och det blev en lång radda det!

EMMA

Nej, ingen dedikation i min bok. Men däremot en “Författarens tack”-sida i slutet – jag vill ju tacka de som sett till att boken blivit verklighet (och alla stiftelser och fonder som hittills stöttat mig i mitt författarskap). 

MATHIAS

Ja, allra först står det ordagrant ”till min stora, fina familj” – för utan dem hade det inte varit möjligt att genomföra det här megaprojektet!

JENNY

Min bok är tillägnad min mamma. Hon gick bort under arbetet med boken och det halvfärdiga manuset blev det sista hon läste. Hon var också den som först uppmuntrade mig till att läsa böcker och den som tog med mig och mina syskon till de ställen som jag nu skriver om, så det känns rätt att boken är till henne. 

ALEXANDRA

Jag har ingen dedikation i början av boken, men många tack i slutet. Bland annat till folk stöttat mig i mitt skrivande genom livet. Familj, partners, vänner och även två av mina högstadie-lärare, Renée och P-O, som var källor till inspiration och pepp runt min egen kreativitet när jag själv gick på högstadiet (som karaktärerna i boken).

Lämna en kommentar