Kära debutantbloggläsare!

Jag heter Frida Skybäck och från och med idag kommer även jag att blogga här. Jag är en ganska ny debutant som blev antagen under våren och min debutbok Charlotte Hassel, en historisk kärleksroman, släpps redan i oktober.

Min väg fram till att bli utgiven har varit lång, men den har gett mig ovärderliga erfarenheter som jag tänkte dela med mig av till er.

Under de senaste tre åren har jag skrivit fem manus och jag har flera gånger varit nära att antas, men inte riktigt nått ända fram. Vid det här laget tycker jag mig dock ha en god bild av vad som krävs för att man ska ha en chans att bli utgiven och jag lovar att delge er mina allra bästa tips.

Jag kommer även att berätta lite om hur länge jag har närt mina författardrömmar, samt låta er ta del av alla de spännande, jobbiga, fantastiska och svåra saker som man får vara med om när man blir utgiven.

Jag ser fram emot den här tiden tillsammans med er och mina nya kollegor Oskar och Annelie!

Vill ni veta mer om mig får ni gärna besöka min ”privata blogg” Fridas författardrömmar.

Hälsningar Frida

8 reaktioner på ”Kära debutantbloggläsare!

  1. Hej! Jag har följt och uppskattat Debutantbloggen under såväl det här året som tidigare år och tycker det ska bli så spännande att se hur bloggen utvecklas med en ny skribent!

    Själv fick jag en bok antagen förrförra sommaren som var tänkt att komma ut våren 2010 men som blev uppskjuten. Länge visste jag inte riktigt hur det skulle bli eller i vilken riktning det skulle gå men jag blev alltid peppad i mitt skrivande av att titta in här och läsa alla inlägg och diskussioner. Nu blev det så bra för mig att min bok blev utgiven till sist ändå. 🙂 I april 2011 släpptes den och just nu är jag i full gång med bok nummer två som beräknas komma ut nästa vår.

    Frida, jag ser fram emot att följa din väg här på bloggen och ska definitivt ta en sväng förbi din privata blogg. Oskar och Annelie, fortsätt att dela med er av era erfarenheter och tankar! Lycka till med ert skrivande alla tre! 🙂

    Ann-K
    http://tidattskriva.blogspot.com

    Gilla

  2. Håller med Oskar, det ska bli väldigt roligt att blogga vidare med dig som sällskap. Jag ser fram emot att få veta allt om ditt arbete med romanen inför, under och efter utgivningen.

    Gilla

Lämna en kommentar