Overkligt

Anna Alemo
Anna Alemo

Bara för några månader sedan var min författardröm en stor hemlighet. Min man och mina barn kände till det, en del (okej, en hel del) förlag hade fått mitt manus i knät och några författare hade ställt upp och svarat på frågor. Men släkt, vänner och kollegor hade ingen aning. Det var min hemlighet. Min fantasi. Något som egentligen inte var på riktigt. En välbevarad hemlighet. Varför prata om något som det aldrig skulle bli något av? Det var ändå inte på riktigt. Det kändes för privat. Och ja, tramsigt. 

Men så, i oktober förra året (typ alldeles nyss), skrev jag på ett författaravtal med Nicole Publishing och plötsligt ska mitt manus förvandlas till en bok. Vad hände egentligen? Det känns fortfarande helt overkligt. Från att ha varit hemlig, så försöker jag nu istället att go all in

I våras någon gång halkade jag in på Debutantbloggen och har därefter följt de talangfulla författarna här på sidan. Jag har imponerats och i smyg fantiserat om att få vara en av dem. Tänk att få vara författardebutand! Att faktiskt ha skrivit något som ska bli bok. Redan innan mitt bokkontrakt var helt klart hade det kommit ut ett inlägg på Debutantbloggen där de sökte nästa års bloggare. Och jag bestämde mig direkt, bara allt gick i lås, så skulle jag skicka in en ansökan. Detta var ju min enda chans. Jag är debutant i år, så det var nu eller aldrig. All in! Men inte trodde jag på allvar att jag skulle bli utvald. Overkligt!   

Jag hoppas att ni ska hänga med på min och mina bloggkollegors resa under 2019. Själv ser jag verkligen fram emot detta året, med både spänning och skräckblandad förtjusning.

4 reaktioner på ”Overkligt

  1. Hej Anna. Jag har skrivit en bok som jag skall ge ut på eget förlag. Jag har lagt ut prologen på min blogg. Vore jättekul om du vill läsa den och säga ärligt vad du tycker om den? Jag tål kritik. Min blogg heter Kalles Tryckeri mvh Markus Sixtenstam

    Gilla

Lämna en kommentar