127 ord som förändrade allt

Det här inlägget består av exakt lika många ord som min debutbok, som det tog mig två år att utveckla från idé till utgivningsfärdigt manus. Två år för att få ordning på 127 ord kan tyckas vara en lång tid. Det är drygt fem ord i månaden. Inte ens ett tecken om dagen. (Ett rimligt antagande skulle vara att jag är en synnerligen långsam skribent, men jag låter er dra era egna slutsatser om det.) I slutändan visade det sig att 127 ord var tillräckligt. Författardrömmen är på väg att bli sann.

Under 2011 har jag fått förtroendet att vara en del av Debutantbloggen. Jag hoppas att ni trogna läsare stannar kvar under året!

/Annelie Drewsen

PS. I fortsättningen lovar jag att mina inlägg blir något längre.

17 reaktioner på ”127 ord som förändrade allt

  1. Pingback: Sista versionen! « Debutantbloggen

  2. Det blir jättekul att följa. Jag hann verkligen inte lägga ner den tid och energi på mina inlägg som behövdes. Men nu får jag stå på sidan om, det känns toppen. Jag börjar mitt år med tjänstledighet för att skriva. Hepp!

    Gilla

  3. Karin: Kul att kunna fånga dig! Jag skriver mer om boken snart.

    Nene: Ja, jag utgår från att det kommer att kännas stort att se boken i tryck. Minns att jag fingrade på din bok på bokmässan och tänkte ”den finns på riktigt”.

    Malin: Det låter bra, du ska ju också debutera i år, eller hur?

    Anders: Det tycker jag du ska. Vi ska försöka göra det så gemytligt vi bara kan. Men lite ångest, avundsjuka och annat jobbigt blir det nog också. Hoppas du står ut!

    Emilia: Avundsjuka är en bra drivkraft. Jag är också oerhört avundsjuk på alla som kommit längre än jag. Men nu har jag i alla fall tagit mig hit. Nöjd vet jag inte om man någonsin blir, snarast känner man att det är dags att släppa kontrollen och se om manuset kan väcka samma känslor hos andra som hos en själv. Sådant kommer vi nog att skriva en del om här. Och min bloggkollega Oskar skriver fantasy, om jag inte är helt felinformerad.

    Oskar: Vad bra att du skrev det där om stor konst, så slapp jag låta så stöddig 🙂 Jag har redan kul, så resten av året ska nog bli finfint!

    Gilla

  4. Att skriva en historia på 127 ord är stor konst.

    Det ska bli spännande att läsa den när den kommer och ännu mer spännande att höra dig resonera kring skrivandet.

    Det kommer att bli ett kul år det här. 🙂

    Gilla

  5. Hej,
    jag är oerhört avundsjuk. Jag formade min idé till boken jag skriver för 10 år sedan, eller en gnutta mer. Jag känner mig fortfarande placerad på start-sträckan. Min handling förändras och förändras, jag omarbetar karaktärer och betydande incidenter tills jag förändrat nästan allt, snart. Men jag vill verkligen, verkligen, verkligen ge ut en bok någon gång. Jag vill helst att det blir denna. Det är dock betydligt fler än 127 ord, då det är en fantasyberättelse. Men ordmängden har inte ökat på ett par år, utan bara förändrats. Hur gjorde du för att bli nöjd? När vågar man kontakta ett förlag?

    Tack, Emilia, 23 år och all tid i världen.

    Gilla

  6. *asg* Ja, jag tänker i alla fall hänga kvar och se vad du har att säga med både stora och små ordmängder. Ska bli kul att se din bok i tryck också!

    Lycka till!

    Gilla

  7. Oj, wow. Vem får ge ut en bok med 127 ord? Låter extremt spännande! Eller är det kanske en barnbok? Mer förståeligt i så fall. Är det en bok med texten som huvudsak är det väl mer eller mindre banbrytande. 🙂

    Bra gjort med första inlägget i alla fall. Jag började följa debutantbloggen förra året för att följa Marcus, men fastnade även i de andras bloggar. Nu funderade jag på om jag skulle lägga av, men du hann fånga mig innan jag hann bestämma mig.

    Lycka till, det ska bli kul att följa er! =)

    Gilla

Lämna en kommentar