Att debutera lite i förväg

Kommer ni ihåg att jag var med i Lovereads novelltävling? Och att det faktiskt gick ganska bra? Och vet ni vad? Nu kommer mina noveller ”Alla hjärtans längtan” och ”Alla hjärtans väntan” att ges ut som e-bok och ljudbok av Saga Egmont! Helt galet! Och roligt! Och jätteläskigt! 

Om någon tycker att titlarna låter bekanta, så har jag hämtat inspiration från Simona Ahrnstedts novell ”Alla hjärtans mirakel”. Temat på tävlingen var alla hjärtans dag, så jag tyckte att det kändes passande. Mina romancenoveller är dock inte lika heta som Simonas, men de innehåller iallafall sexscener båda två.

Lite på skoj sökte jag på mitt namn på Storytel och döm av min förvåning när novellerna dök upp där. Båda ljudböckerna och e-boken för ”Alla hjärtans längtan” ligger som kommande (11/6), men ”Alla hjärtans väntan” finns redan tillgänglig som e-bok! Herregud! Vad hände nu? Tänk om någon redan har läst? Även på Nextory, Bookbeat, Bokus och Adlibris finns ”Alla hjärtans väntan” som e-bok. Och den finns tydligen även på bibliotek.

Så plötsligt har jag väl debuterat litegrann redan då? Bara så där. Hejsan, hoppsan! Och nästa veckan, på tisdag, kommer båda novellerna att finnas tillgängliga både som e-bok och ljudbok. Samtidigt som jag givetvis hoppas att alla ska läsa och lyssna, vill jag stoppa huvudet i sanden och gömma mig. För nu är det upp till bevis. Nu är det på riktigt.

Men, bara så att ni vet:

”Anna Alemo är en prisbelönt och hyllad romance- och feelgood-författare, känd för att skapa berättelser som läsaren inte kan lägga ifrån sig.”

4 reaktioner på ”Att debutera lite i förväg

Lämna en kommentar